تبلیغات
مرکز مطالعات و بررسی سلاح و آموزش نظامی - حالتهای تیراندازی
مرکز مطالعات و بررسی سلاح و آموزش نظامی
مقاومت تا ظهور

با سلام به شما دوست عزیز .
به اطلاع شما میرسانم این وبلاگ فقط و فقط مخصوص اشنایی شما با سلاح های مدرن و پیشرفته میباشد و فقط مدرن ترین , پیشرفته ترین و مجهز ترین سلاح های نظامی در این وبلاگ قرار میگیرند که شامل : مدرن ترین هواپیماها و هلیکوپتر ها , موشک ها , کشتی ها و ناو ها و زیر دریایی ها , تانکها و ماشینهای نظامی , تفنگ ها و ار پی جی ها , واشنایی با سازمان های نظامی مثل سازمان های امنیتی FBI , CIA , PENTAGON و ... میباشد و اشنایی با مراکز تولیدی سلاح های نظامی مثل شرکت لاکهید مارتین و... میباشد.لطفا با دادن نظرات در مورد مطالب , منو در قوی تر کردن مطالب این وبلاگ یاری نمایید.
هر هفته در این وبلاگ مطالب جدیدی قرار میگیرد.شما میتوانید مطالب مورد نظر خود را در قسمت نظرات به من معرفی کنید تا من آن را در وبلاگ قرار دهم , یا میتوانید مطلب را برای من از طریق E-m@il ارسال کنید .
دوستان عزیز دقت کنند که به علت زیادی مطالب مجبور بر آن شدیم مطالب را با موضوعات مختلف دسته بندی کنیم پس اگر دنبال مطلب خاصی می گردید از قسمت موضوعات مطالب می توانید آن را پیدا کنید.
با تشكر
مدیر مرکز مطالعات
Tel: 0916 950 9623
منوی اصلی
مطالب پیشین
موضوعات وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان
نظرسنجی
نظر شما در مورد مطالب وبلاگ را اعلام فرمائید.باتشکر







آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • کل بازدیدها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین به روز رسانی :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل مطالب :


آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در سه شنبه 8 دی 1394 ساعت ساعت 14 و 10 دقیقه و 21 ثانیه توسط شیخ المجاهدین

موضوع : اسلحه کشی،تیراندازی موثر ,  دسته ویژه , 

دوره تیراندازی آمادگی از حالت ایستاده ، زانو زده و نیمه خمیده آغاز می شود . تمام حالت های تیراندازی كه در زیر شرح داده می شوند باید تمردن شوند بطوریكه ضمن تیراندازی رزمی و آمادگی حركات طبیعی تلقی شوند . اگر چه این حالتها طبیعی بنظر می رسند ، جلسات تمرین را برای اطمینان از اینكه حالت های صحیح تیراندازی ، بصورت یك عادت درآیند ، باید برگزار شود. حالت صحیح تیراندازی بخود گرفتن به سرباز اطمینان میدهد كه سریعاًبدون كوشش و فعالیت ذهنی می تواند این حالت ها را به خود بگیرد . تیراندازی با طپانچه نیازمند این است كه سرباز خیلی سریع تمام اصول را ، در حالی كه تحت فشار روانی است . موقعیكه با هدفی كه به طرزی خطرناك نزدیك است ، به كار می برد . حالت صحیح به خود گرفتن كه امكان میدهد هدف پایدار باشد ، برای زنده ماندن یك امر بحرانی و حساس است .



دوره تیراندازی آمادگی از حالت ایستاده ، زانو زده و نیمه خمیده آغاز می شود . تمام حالت های تیراندازی كه در زیر شرح داده می شوند باید تمردن شوند بطوریكه ضمن تیراندازی رزمی و آمادگی حركات طبیعی تلقی شوند . اگر چه این حالتها طبیعی بنظر می رسند ، جلسات تمرین را برای اطمینان از اینكه حالت های صحیح تیراندازی ، بصورت یك عادت درآیند ، باید برگزار شود. حالت صحیح تیراندازی بخود گرفتن به سرباز اطمینان میدهد كه سریعاًبدون كوشش و فعالیت ذهنی می تواند این حالت ها را به خود بگیرد . تیراندازی با طپانچه نیازمند این است كه سرباز خیلی سریع تمام اصول را ، در حالی كه تحت فشار روانی است . موقعیكه با هدفی كه به طرزی خطرناك نزدیك است ، به كار می برد . حالت صحیح به خود گرفتن كه امكان میدهد هدف پایدار باشد ، برای زنده ماندن یك امر بحرانی و حساس است .

a . حالت طپانچه آماده ـ در این حالت اسلحه را با یك دست محكم نگهدارید . قسمت بالای دست را نزدیك به بدن نگه دارید و قسمت پایین دست با بدن زاویه 45 درجه می سازد . ضمن حركت به سمت جلو ، اسلحه را به طرف مركز هدف نشانه روی كنید .

(شكل 8-2)  حالت طپانچه آماده

 b . حالت ایستادن بدون كمك : با هدف روبرو شوید (شكل 9-2) پاها را به اندازه عرض به آن اندازه كه راحت باشید از هم باز كنید . دست تیراندازنده را دراز كنید و اسلحه را با دو دست بگیرید . مچ و آرنج دست شلیك كننده بوسیله عضلات درونی محكم می شوند و به طرف مركز هدف نشانه روی كنید . بدن را مستقیم نگهدارید در حالیكه شانه كمی بطرف جلو كپل است .

شكل 9-2 حالت ایستاده بدون پشتوانه

توجه : ضمن رزم سرباز وقت ندارد كه حالت بخود بگیرد كه به او امكان دهد نقطه طبیعی هدف را بنا نهد. تیراندازی از محل سرپوشیده نیاز به این دارد كه سرباز حالت تیراندازی را با محل سرپوشیده موجود تطبیق دهد .

c . حالت به زانو : در این حالت زانوی قسمت تیراندازی كننده را به عنوان حامی اصلی به زمین قرار دهید (شكل 10-2) . پای حامی اصلی را به صورت عمودی زیر كپل قرار دهید. وزن بدن را روی پاشنه و شست قرار دهید . دست شلیك نكننده را درست از بالای آرنج روی زانویی قراردهید كه به عنوان حامی اصلی بدن بكار نمی رود .

برای تیراندازی طریق گرفتن با دو دست را بكار ببرید . دست تیراندازنده را دراز كنید و آرنج و مچ دست شلیك كننده را توسط اعضای درونی به هم محكم كنید تا از كنترل جدی دست مطمئن شوید.

شكل 10-2 موقعیت به زانو قرار گرفتن

d . حالت نیمه خمیده : تنه از مفاصل ران به طرف خمیده شود تا سریع تر از پس زنی تفنگ رها شوید . پاها را در ضع طبیعی به حالتی قرار دهید كه امكان قدم دیگری به طرف هدف داشته باشید . اسلحه را مستقیم به طرف هدف دراز كنید و مچ و بازوی دست شلیك كننده را توسط اعضاء درونی به هم محكم كنید . چون تحت شرایط فشار روحی مثل جنگ بدن خود بخود نیمه خمیده است ، مهم است كه هماهنگ با همین حالت آموزش ببینید . برای تغییر جهت تیر اندازی، در این حالت سریعتر عمل می كند.

شكل 11-2 موقعیت دولا شدن (نیمه خمیده)

.e حالت درازكش: روی زمین، روبروی هدف تخت قرار بگیرید. (شكل 21-2) دستها را به جلو دراز كنید و دست شلیك كننده توسط عضلات درونی سفت كنید. برای تیر اندازی به هدف های بالا كمی باید شل شوند. برای تك تیر اندازی در حالی كه خوب هدف گیری شده، قنداق اسلحه را روی زمین قرار دهید. (انگشتان) دست شلیك نكننده را دور انگشتان دست شلیك كننده بپیچانید. روبرو را نگاه كنید. تا آنجا كه ممكن است سر را بین بازوها و پایین اسلحه نگه دارید.

شكل 12-2 حالت دراز كش

.f حالت ایستاده با حامی: برای حمایت از پوشش موجود مثلاً دیوار یا درخت كه بتوان پشت آن پناه گرفت.(شكل 13-2) پشت مانع بایستید در حالی كه سمت تیر اندازی كننده بدن با لبه مانع در یك خط باشد. برآمدگی بیخ انگشتان مشتی را كه تیر اندازی نمی كند مقابل لبه مانع، با چشم در یك سطح قرار دهید. مچ و آرنج دست شلیك كننده را توسط عضلات درونی به هم محكم كنید. پای سمتی از بدن را كه تیر اندازی نمی كند به جلو حركت دهید تا اینكه پنجه پوتین با ته مانع تماس بگیرد.

شكل 13-2 حالت ایستاده با حامی

.g حالت زانو زدن حمایت شده: حفاظ موجود را مثلاً یك دیوار كوتاه بعنوان حامی مورد استفاده قرار دهید. این حفاظ می تواند تخته سنگ یا وسیله نقلیه باشد (شكل 14-2) زانو سمت تیر اندازی كننده را روی زمین قرار دهید. زانوی دیگر را خم كنید و همین پا را (جانب شلیك نكننده) صاف روی زمین قرار دهید.

شكل 14-2 حالت زانو زدن حمایت شده

شكل 14-2 حالت زانو زدن و حمایت شده: با گذاشتن زانوها به زمین به سمت هدف نشانه گیری كنید دست ها را به طرف پهلو بكشید و آنها را در برابر پوشش موجود در وضع محكمی قرار
دهید. مچ و آرنج دست شلیك كننده را توسط اعضای درونی محكم كند. دست دیگر را دور مشت قرار دهد تا دست شلیك كننده را ساپورت كند. دست دیگر را از بالای آرنج روی زانوی قسمتی كه تیر اندازی نمی كند قرار دهد.