تبلیغات
مرکز مطالعات و بررسی سلاح و آموزش نظامی - كلیدهاى فاش شدن اسرار
مرکز مطالعات و بررسی سلاح و آموزش نظامی
مقاومت تا ظهور

با سلام به شما دوست عزیز .
به اطلاع شما میرسانم این وبلاگ فقط و فقط مخصوص اشنایی شما با سلاح های مدرن و پیشرفته میباشد و فقط مدرن ترین , پیشرفته ترین و مجهز ترین سلاح های نظامی در این وبلاگ قرار میگیرند که شامل : مدرن ترین هواپیماها و هلیکوپتر ها , موشک ها , کشتی ها و ناو ها و زیر دریایی ها , تانکها و ماشینهای نظامی , تفنگ ها و ار پی جی ها , واشنایی با سازمان های نظامی مثل سازمان های امنیتی FBI , CIA , PENTAGON و ... میباشد و اشنایی با مراکز تولیدی سلاح های نظامی مثل شرکت لاکهید مارتین و... میباشد.لطفا با دادن نظرات در مورد مطالب , منو در قوی تر کردن مطالب این وبلاگ یاری نمایید.
هر هفته در این وبلاگ مطالب جدیدی قرار میگیرد.شما میتوانید مطالب مورد نظر خود را در قسمت نظرات به من معرفی کنید تا من آن را در وبلاگ قرار دهم , یا میتوانید مطلب را برای من از طریق E-m@il ارسال کنید .
دوستان عزیز دقت کنند که به علت زیادی مطالب مجبور بر آن شدیم مطالب را با موضوعات مختلف دسته بندی کنیم پس اگر دنبال مطلب خاصی می گردید از قسمت موضوعات مطالب می توانید آن را پیدا کنید.
با تشكر
مدیر مرکز مطالعات
Tel: 0916 950 9623
منوی اصلی
مطالب پیشین
موضوعات وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان
نظرسنجی
نظر شما در مورد مطالب وبلاگ را اعلام فرمائید.باتشکر







آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • کل بازدیدها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین به روز رسانی :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل مطالب :


آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی
ابر برچسب ها
ارسال شده در سه شنبه 8 دی 1394 ساعت ساعت 14 و 31 دقیقه و 12 ثانیه توسط شیخ المجاهدین

موضوع : اطلاعات و حفاظت اطلاعات , 

1 ـ پرحرفى نـخـسـتـیـن شكافى كه اسرار از آن به بیرون درز مى كند، پرحرفى است ؛ زیرا پرگو، بر خـود و زبـانـش مـسـلّط نـیـسـت . پـیـوسته دوست مى دارد حرف بزند و از هر درى سخنى بگوید. شـخـصـى كه به چنین عادت زشتى خو كرده ، چنانچه رازى و اطلاعاتى به او سپرده شود، زود افـشـا مـى شـود. زیرا او كه به عارضه پرحرفى دچار شده ، در هر محفلى كه شركت كند، مى خواهد حرف بزند تا آنجا كه خزانه حرفهاى عادى او تهى شود و چون نمى تواند سكوت كند بـه پـراكـنـدن اطـلاعـات مـحـرمـانه ، مى پردازد و اسرار از لابلاى حرفهاى او به بیرون مى ریزد.
امیر مؤ منان (ع ) فرمود:
((وَ مَنْ كَثُرَ كَلامُهُ كَثُرَ خَطَؤُهُ))
كسى كه زیاد حرف بزند، خطایش بسیار است .
از ایـن رو در روایـات اسـلامـى فـراوان به حفظ زبان و رعایت سكوت تاءكید شده است كه به برخى از آنها اشاره مى كنیم .
امام صادق (ع )فرمود:
((اِنَّ هـذَا اللِّسـان مـِفـْتاحُ كُلِّ خَیْرٍ وَ شَرٍّ فَیَنْبَعى لِلْمُؤْمِنِ اَنْ یَخْتِمَ عَلى لِسانِه كَما یَخْتِمُ عَلى ذَهَبِه وَ فِضَّتِهِ))

هـمـانـا زبـان ، كـلیـد هـر خیر و شرّى است . پس براى مؤ من سزاوار است كه بر زبان خود مهر زند، همان گونه كه بر طلا و نقره خویش مهر مى زند.
امیر مؤ منان (ع )فرمود:
((لِسانُ الْعاقِلِ وَراءَ قَلْبِهِ وَ قَلْبُ الاَْحْمَقِ وَراءَ لِسانِهِ))
زبان انسان خردمند پشت قلبش (عقلش ) است ، اما قلب انسان احمق در پشت زبانش قرار دارد.
انسان عاقل و خردمند ابتدا فكر مى كند و زمینه را مى سنجد و سنجیده سخن مى گوید. بر خلاف آدم احمق كه ناسنجیده و بدون فكر، سخن مى گوید؛ به همین خاطر، زود اسرار را لو مى دهد.
همچنین گفته شده است :
((لِسانُكَ سَنانُكَ اِن صِنْتَهُ صانَكَ))
زبان تو سنان و نیزه توست ، اگر حفظش كردى ، حفظت مى كند.
دربـاره سكوت نیز امام صادق (ع )به مؤ من طاق سفارش فراوان كرد كه ذكر آن گذشت ، زیرا حكمت در سكوت خوابیده است ، و به صندوقچه اسرار سربسته مى ماند.
بـنـابراین ، براى حفظ اسرار باید با دقّت و سنجیده و گزیده سخن بگوییم و از پرحرفى بپرهیزیم .
پیامبر اكرم (ص )فرمود:
((مَنْ اَراد السَّلامَه فَلْیَحْفَظُ ماجَرى بِهِ لِسانُهُ وَ لْیَغْرِسْ مَا انْطَوى عَلَیْهِ جَنَانُهُ))
هـر كـس سـلامـت خـواهـد، مـراقـب گـفـتـار خـویـش بـاشـد و آنـچـه بـر دل دارد، بر زبان نیاورد.
گفتن هر سخنى در هر جا          نبود شیوه مردان خدا
هر سخن جا و مقامى دارد          مرد حق حفظ كلامى دارد
هر كه ز اسرار، دلش آگاه است    دشمن اندر پى او در راه است
هر كه از دشمن خود غافل شد    كار او بى بر و بى حاصل شد
حاصل كار دهد باد فنا                 گفتن هر خبرى در هرجا
پیامبر(ص )فرمود:
((لا یَعْرِفُ الْعَبْدُ حَقیقَه الاْیمانِ حَتّى یَخْزِنَ مِنْ لِسانِهِ))
بنده به حقیقت ایمان شناخت پیدا نمى كند، مگر آنكه زبان خویش را حفظ كند.
2 ـ غضب خـشـم چـون شـراب ، عـقـل و انـدیـشـه را مـخـتـل مـى كـنـد. انـسـان خـشـمـگـیـن ،بـدون راهـنـمـایـى عقل و اندیشه عمل مى كند و زمام كارهایش را به دست احساسات و غرایز مى سپرد. در این صورت انـدیـشه و عقل ، قدرت هدایت انسان را از دست مى دهند. آنگاه این غرایز شعله ور و لجام گسیخته اسـت كـه انـسـان را بـه عـمل وا مى دارد. به همین جهت در روایات از خشم و تندى به جنون تعبیر شده است .
امیر مؤ منان (ع )مى فرماید:
((اَلْحِدَّه ضَرْبٌ مِنَ الْجُنُونِ))
تندى قسمى از دیوانگى است .
همچنین فرمود:
از خشم بپرهیزید كه آغازش دیوانگى و پایانش پشیمانى است .
انسان غضبناك و خشمگین ، اعمال غیر طبیعى انجام مى دهد و در این میان حرفهایى را ناخواسته مى زند و اسرارى كه باید محفوظ بماند، افشا مى شود.
و نیز گفته شده است :
((لِلسِّرِّ نافِذَتانِ: اَلسُّكْرُ وَ الْغَضَبُ))
راز و سرّ دو دریچه براى فاش شدن دارد: یكى مستى و دیگرى خشم .
3 ـ جدل
در بحث و جدل ، طرفین مى كوشند رقیب خود را مغلوب كنند و وقتى كار دشوار مى شود، چون هیچ كـدام نـمـى خـواهـد از صـحـنـه بـا شـكست خارج شود، بناچار تظاهر مى كند كه بیشتر از طرف مقابل ، معلومات و اطلاعات دارد تا بر او فخر فروشى كرده ، شوكتش را در هم شكند. از این رو بـه افـشـاى بـرخـى از اطـلاعـات و اسـرارى كـه او نـمـى دانـد، مـى پـردازد و بـا ایـن عـمـل تـصـور مـى كـنـد بـر خـصـم خـود پـیـروز گـشـتـه اسـت . رفـتـه رفـتـه بـحـث و جدل انسان را در موقعیتى قرار مى دهد كه ممكن است همه اسرار خویش را فاش سازد.
امـام صادق (ع )در سفارش به محمد بن نعمان این بیمارى را یادآور شد و بشدت پیروانش را از این عمل برحذر داشت تا اسرار آل محمد(ص )فاش نشود.
((یَاابْنَ النُّعمانِ... وَ اِیّاكَ وَ الْجِدالِ فَاِنَّهُ یُوبِقُكَ))
اى فرزند نعمان !... از جدال بپرهیز كه تو را به هلاكت انداخته و در تنگناها قرار مى دهد.
4 ـ اطمینان به دیگران اسرارگاهى بر اثر اطمینان به دیگران ، بعضى از اطلاعات طبقه بندى لو مى رود.
امام على (ع )فرمود:
((ما كُنْتَ كاتِمَهُ عَدوُّكَ مِنْ سِرٍّ فَلا تُطْلِعَنَّ بِهِ صَدیقكَ))
اسرارى كه از دشمنان خود پنهان مى دارى ، از دوستان خود نیز مخفى بدار.
5 ـ طمع دیگران در دانستن بى شك ، دشمن در پى كسب اخبار و اطلاعات است و طمع او بى جا نیست ، زیرا او دشمن ماست و ما هم دشمن او. همچنان كه ما مى كوشیم اسرار او را بفهمیم ، او نیز مى كوشد اسرار ما را كشف كند.
در ایـن مـیـان عـده اى هـسـتـنـد كـه در پى كسب اخبار و اطلاعاتى هستند كه به هیچ عنوان به آنان مـربـوط نـمـى شـود و تـوقـعـشـان در ایـن مـورد خـلاف انـتـظـار و خـلاف حـكـمـت و عقل است . متاءسفانه این گونه افراد حلقه واسطه اى براى دشمنى مى شوند و اصرار زیاد هم نـسـبـت بـه كـسـب اطـلاعـات و اخـبـار دارنـد تـا در مـجـالس و محافل نقل كنند و به قول خودشان محافل را با اخبار جدید گرم نمایند.
هـمـان گـونـه كـه تـوقـع آنـان براى كسب اطلاعات نظامى ، انتظارى بى جاست ، دادن اطلاعات نـظـامـى بـه آنـان نـیـز، خـلاف شـرع اسـت . بـنـابـرایـن در مـجـالس و مـحـافـل بـایـسـتـى مـواظـب ایـن گونه انسانهاى حرّاف و بى درد و بى مسؤ ولیت باشیم و به اصرار آنان ، اخبار را در اختیارشان نگذاریم .
امیر مؤ منان على (ع )فرمود:
((كُنْ بِاَسْرارِكَ بَخیلاً وَ لا تَذَعْ سِرّاً اَوْ دَعَتْهُ فَاِنَّ الْاِذاعَه خی انَه ))
نسبت به اسرارت بخیل باش . (از اخبار و اطلاعات سرّى خویش هر كسى را آگاه نساز) و هرگز راز و سـرّى كـه پـیـش تو به امانت گذاشته اند، فاش مساز؛ زیرا فاش كردن اسرار، خیانت و گناه است .
همچنین فرمود:
((لَیْسَ كُلُّ مَكْتُومٍ یَسُوغُ اِظْهارُهُ لَكَ وَ لا كُلُّ مَعْلُومٍ یَجُوزُ اَنْ تُعَلِّمَهُ غَیْرُكَ))
روا نـیـسـت هـر رازى بـراى تـو بـازگو شود، چنانچه مجاز نیستى هر رازى را كه مى دانى به دیگران بگویى .
پیامبر اكرم (ص )فرمود:
((اِتَّقـُوا عـَلى دیـنـِكُم وَاحْجِبُوهُ بِالتَّقیه فَاِنَّهُ لا ایمانَ لِمَنْ لا تَقِیَّه لَهُ اِنّما اَنْتُم فىِالنّاسِ كـَالنَّحـْلِ فـِى الطَّیـْرَ وَ لَوْ اءنّ الطَّیـْرَ یـَعـْلمُ مـا فـى اجـْوافـِ النَّحـْل مـا بـَقـَى شَىْءٌ مِنْها اِلاّ اَكَلْتُه وَ لَوْ اَنَّ النّاسَ عَلِمُوا ما فى اَجْوافِكُمْ اَنَّكُمْ تُحِبُّونا اَهْلَ الْبَیْتِ لَاَكلُوكُمْ بِاَلْسِنَتِهِمْ وَ لَنَحَلوُكُمْ فِى السِّرِّ وَ الْعَلانِیَه ...))
بـه خـاطـر حـفـظ دینتان تقیه كنید و آن را با تقیّه و رازدارى زیر پرده نگهدارید، زیرا هر كس تـقـیـّه نـدارد ایـمـان نـدارد. هـمـانـا شـمـا در مـیـان مـردم مـانـنـد زنـبـور عـسـل در مـیـان پـرنـدگـانـیـد. اگـر پـرنـدگـان بـدانـنـد كـه زنـبـوران عـسـل حـامـل چـه چـیـزى هـسـتـنـد، هـمـه آنـهـا را خـواهـنـد خـورد و اگـر مـردم بـدانـنـد آنـچـه در دل شـمـاسـت كـه مـا اهـل بـیت را دوست دارید، شما را با زبانشان خواهند خورد و در نهان و آشكار ناسزا خواهند گفت .
6 ـ موارد دیگر
كـوتـاهـى و عـدم دورانـدیـشـى ؛ گـاهـى انـسـان بـر اثـر سهل انگارى و عدم احتیاط، اسرار را لو مى دهد.
امام على (ع )فرمود:
((ثَمَرَه التَّفْریطِ النَّدامَه وَ ثَمَره الْحَزْمِ السَّلامَه ))
ثمره كوتاهى در امور پشیمانى و ثمره دوراندیشى و احتیاط، سلامتى است .
گاهى میل به خودنمایى كه ناشى از ضعف شخصیتى افراد است ، باعث افشاى اسرار مى شود.
همچنین ساده اندیشى و ارتباطات غلط مى توانند زمینه افشاى اسرار را فراهم سازند.
عـدم آمـوزش ؛ آشنایى با تكنیكهاى جاسوسى و شیوه هاى دشمنى به ما كمك مى كند كه عملیات عـنـاصـر اطـلاعـاتـى دشمن را كشف و از دامهایى كه براى ما گسترده اند، علیه خودشان استفاده كنیم . از این رو باید به آموزشها اهمیّت دهیم و در تداوم آنها بكوشیم ، زیرا اولاً آموخته ها پس از مدتى فراموش مى شود، ثانیاً دشمن در كشف اطلاعات ، پیوسته تكنیكهاى جدیدى را به كار مى گیرد كه لازم است نیروهاى خودى از آنها آگاه شوند.
غفلت ؛ گاهى فرد به اهمیّت خبرى كه در اختیار دارد، واقف نیست و آن را همه جا مطرح مى سازد.
بـى قـیـدى و بـى تـعـهـّدى ؛ گـاهـى افراد پایبند و متعهد به مقررات نیستند و على رغم دانستن اهمیّت خبر، به افشاى آن مى پردازند.
تسلیم جوّ شایعه شدن ؛ گاهى دشمنان براى كسب اطلاعات و خبر، مطلبى را به عنوان شایعه طـرح مـى كـنـنـد و افـراد ساده ، بجاى آنكه عدم صحت خبر را ثابت كنند، اطلاعات خود را لو مى دهند.
دسـتـیـابـى به اطلاعات بیشتر؛ ممكن است شخصى مطالب محرمانه اى را بطور حضورى یا به وسـیـله تـلفـن مـطـرح كـنـد تـا بـتـوانـد بـا ایـن عـمـل ، اطـلاعـات بـیـشـتـرى را از طـرف مـقابل به دست آورد. از این رو، باید موازین حفاظتى را در این گونه مباحثه ها و مكالمه ها رعایت كرد.
مـحـافـل دوسـتـانـه ؛ مـطـرح سـاخـتـن اطـلاعـات سـرّى در محافل دوستانه ، دهن به دهن به دست دشمن مى رسد.
دشـمنى ؛ برخى از افراد به دلیل خصومتهاى شخصى موجب افشاى اطلاعاتى مى شوند. از این رو ، مـسـائل امـنـیـتـى و حـفـاظـتـى را نـبـایـد قـربـانـى و دسـتـخـوش دشـمـنـیـهـا و مسائل شخصى كرد.
استعفا و بركنارى افراد؛ نیز نباید موجب افشاى اطلاعات و اخبار محرمانه شود.